Svetska premijera. ŠKODA SKALA

2018-12-07

Novi Škodin model će zauzeti svoje mesto među malim porodičnim automobilima. Naziv SCALA je inspirisan latinskom imenicom skala, što znači stepenište ili lestvica. 

"Sa novom ŠKODA SCALA predložimo novo poglavlje u kompaktnoj klasi ŠKODA. To je potpuno novi razvoj koji postavlja standarde u smislu tehnologije, sigurnosti i dizajna u ovoj klasi. To čak i potvrđuje novo ime. Uvereni smo da će ŠKODA SCALA redefinisati kompaktne automobile za ŠKODU ", rekao je Bernhard Maier, predsednik ŠKODE.

SCALA je prvi novi model Škode koji na centralnom delu poklopca prtljažnika nosi ispisan naziv brenda umesto logotipa. Unutrašnjost sadrži novi koncept sa centralnim podignutim ekranom. Ekran osetljiv na dodir je pozicioniran tako da i vozač i suvozač mogu lako čitati. 

U najbogatijem paketu automobil je, između ostalog, opremljen opcionim DSG menjačem sa duplim kvačilom, sedištima presvučenim kožom i alkantarom, dvozonskom automatskom "klimom", digitalnom instrument tablom dijagonale 10,25 inča (takozvani Virtual Cockpit) i velikim ekranom multimedijalnog sistema na centralnoj konzoili. 

U zavisnosti od paketa opreme, ovaj ekran je dijagonale 6,5 do 9,2 inča.

Gepek Scale ima zapreminu od 467 litara, koja se obaranjem naslona zadnjih sedišta povećava na 1.410 l. Škoda Scala je dužine 4.362 mm i širine 1.793 mm– što je veoma bitno za komfor putnika – međuosovinsko rastojanje 2.649 mm.

Škoda Skala će se predstaviti sa benzinskim motorima, snage 1.0 ili 1.5 i 1.6 TDI dizel motorom snage od 70 do 110 kV (95 do 150 KS). U nekom trenutku u 2019. godini, njima će se pridružiti 1.0 G-TEC, motor snage 66 kV (90 PS) koji koristi prirodni gas, pogodan za očuvanje životne sredine (CNG).

ŠKODA SCALA nudi 9 vazdušnih jastuka i niz naprednih sistema pomoc´i vozaču. Line assist, Front Assist i pomoć pri naglom kočenju, standardno su ugrađene, dok su adaptivni tempomat (ACC) i pomoc´ pri parkiranju opcioni.

SCALA nudi mnoštvo funkcija Simpli Clever, kao što su električna peta vrata sa Tip-To-Close, koja je prvi put dostupna u ovoj klasi.

Dizajn zadnjeg dela je zanimljiviji zahvaljujući skulpturalnoj formi, specifičnim stop svetlima i produženoj staklenoj površini koja se nastavlja preko panela vrata prtljažnika sve do pozicije za registarsku tablicu.

Škoda je saopštila da će se za prenos snage u modelu Scala koristiti 5-brzinski i 6-brzinski manuelni menjači, kao i sedmostepeni automatizovani menjač sa duplim kvačilom.